اموزش نصب کولر گازی (به همراه فیلم آموزشی در انتها) مطلبی است که امروز قصد داریم به آن بپردازیم:

کولر گازی اسپیلت

توجه: اگر تجربه کافی در این زمینه را ندارید پیشنهاد میکنیم خودتان به تنهایی اقدام به نصب کولرگازی نکنید; البته با مطالعه دقیق این مطلب و داشتن تجهیزات کامل نیازی به نصاب نخواهید داشت.

کولر گازی های اسپیلت (دوتکه) بسته به شرکت سازنده خود روش نصب و کار تقریبا متفاوتی دارند. ما در ادامه یک روش کلی برای نصب به شما آموزش خواهیم داد تا مشکلی برای نصب تمام برندهای موجود در بازار نداشته باشید.

شرایت محل نصب یونیت داخلی:

شرایت محل نصب یونیت داخلی کولر; برای نصب یونیت داخلی از محل هایی که امکان وجود نشتی گاز, وجود بخار در هوا, تابش نور مستقیم خورشید و گرد و غبار در هوا است اجتناب کنید.

یونیت داخلی به حداقل ۱۵ سانت فضای باز از سمت بالا, چپ, راست و۲۱۳ سانتی متر تا زمین نیاز دارد.

یونیت داخلی باید حداقل ۱متر فاصله از آنتن, سیم برق, خطوط اتصال که برای سیستم های امنیتی, رادیو, تلوزیون, تلفن یا آیفن داشته باشید تا از نویز های این دستگاه ها در امان باشد.(نویز ها میتوانند در کارکرد دستگاه شما اختلال ایجاد کنند).

یونیت داخلی

مرحله اول:

با در نظر گرفتن فاصله پایه فلزی دستگاه را روی دیوار قرار دهید; سپس با استفاده از ماژیک محل سوراخ های پایه را روی دیوار علامت گذاری کنید. با دریل دیوار را سوراخ کرده و رول پلاک ها را قرار دهید, صفحه فلزی را با پیچ متصل کنید.

*محکم بودن محل نصب کولر بسیار مهم است*

مرحله دوم:

یک سوراخ به قطر۵\۷ سانت با شیب رو به بیرون برای زهکشی مناسب آب(تخلیه مناسب) ایجاد کرده و یک فلنج (قطعات فولادی برای برقراری اتصال) انعطاف پذیر در دیوار قرار دهید.

مرحله سوم:

پوشش جلوی پنل را بردارید و طبق نقشه نصب کولر گازی اتصالات را به پایه وصل کنید.

مرحله چهارم:

لوله کشی را از سمت یونیت داخلی شروع کنید; برای جلوگیری از گرفتگی سیکل خم لوله را تا حد امکان کم کنید.

یک لولهPVC به طول ۶میلیمتر کمتر از قطر دیوار برش دهید.

کلاه لوله را در قسمت داخلی لوله قرار داده و لوله را درون سوراخ ایجاد شده بگذارید.

لوله های مسی و تخلیه و کابل برق را با چسب به هم ببندید. برای اطمینان بیشتر وسهولت در تخلیه آب, لوله تخلیه را در قسمت پایین قرار دهید.

لوله را به یونیت داخلی متصل کنید بعد از اتصال تمام لوله ها انتحای آنها را از سوراخ بیرون کرده و مطمعا شوید آب برگشتی در جای مناسبی تخلیه میشود.

برای نصب یونیت داخلی به صفحه نصب از دمپر ضد ارتعاش استفاده کنید.

هرگز از لوله های مسی با قطر کمتر از ۸ میلیمتر در نصب کولر گازی استفاده نکنید زیرا ممکن است در فلرکاری خراب شوند

یونیت خارجی
یونیت خارجی کولرگازی
یونیت های خارجی وی آر اف
شرایت نصب محل یونیت خارجی

هنگام نصب یونیت خارجی فضای لازم برای سرویس دستگاه را در نظر بگیرید صدا و ارتعاشات ممکن است به دلیل محکم نبودن محل یونیت خارجی و یا فاصله کم یونیت ها نسبت به هم باشد.

مناسب ترین محل نصب کولر (یونیت خارجی) محلی به دور از رفت و آمد, دور از گرما و گرد و غبار و داشتن حداقل ۳۰ سانتی متر فاصله در تمام جناحین باشد.

مرحله اول:

زمین را با بتن بپوشانید و اطمینان حاصل کنید که سطح برای نصب یونیت خارجی کاملا صاف باشد و ارتفاع آن در حدی باشد که در زمستان سطح نصب از سطح برف بالاتر باشد و مطمعن شوید تا شعاع ۳ متری هیچ انتنی وجود نداشته باشد.

مرحله دوم:

پوشش محل برق کشی کولر را بردارید و دقیقا مطابق نقشه برق کشی را انجام دهید و مهره لوله های واحد بیرونی را نصب کنید.

مرحله سوم:

در آخرین مرحله از نصب کولر گازی سرپوش دریچه های دوراهه, سه راهه و شیر سرویس را بردارید. شلنگ وکیوم را به شیر سرویس وصل کنید تا زمانیکه به خلع مطلق ۱۰ میلیمتر جیوه برسید دست گیره فشار پایین پمپ را ببندید, دستگاه را خاموش کنید و اتصالات را از نظر نشتی چک کنید و در آخر لوله کشی را با گیره و اتصال به دیوار متصل کنید.

*برای مشاهده فیلم آموزشی کلیک کنید*

*برای مشاهده فیلم آموزشی۲کلیک کنید*

*برای آموختن راههای سرویس کولرکلیک کنید*