خطای E 8 پکیج ایران رادیاتور
خطای 80 پکیج ایران رادیاتور

خطای ۸۰ یا خطای E 81 زمانی اتفاق میفتد که کلید حرارتی ۱۰۲ درجه روی مبدل اصلی در وضعیت قطع باشد . این کلید حساس به دماست و تا قبل از دمای ۱۰۲ درجه سانتیگراد وصل است یعنی دو پایه آن به هم متصل هستند .در حالت کارکرد عادی پکیج، حداکثر دمای مجاز ۸۵ درجه سانتیگراد است . در صورتیکه در گردش آب در مدار بسته اختلالی پیش بیاید ، و شعله برقرار باشد ، دما به سرعت بالا می رود . برای جلوگیری از آسیب به دستگاه یا وقوع آتش سوزی ، یک کلید حرارتی روی جداره مبدل نصب شده است تا با رسیدن به دمای هشدار (۱۰۲) پیغام خطر به بورد ارسال شود و بورد همه ی خروجی ها را قطع نماید و عملکرد پکیج متوقف شود .

با پایین آمدن دمای مبدل پس از گذشت حدود ۱۵ دقیقه این کلید مجددا در وضعیت وصل قرار می گیرد و با انجام عملیات ریست ، می توان مجددا پکیج را راه اندازی نمود .

شایع ترین علل بروز خطای ۸۰ یا خطای E 81 ، خرابی پمپ است . خرابی در ایرونت نیز می تواند باعث بروز این خطا شود . در صورتیکه هوای ایجاد شده یا موجود در مدار بسته تخلیه نشود ، گردش آب دچار اختلال می گردد . همچنین وجود رسوب شدید یا گرفتگی در مسیر نیز از دیگر علل بالا رفتن ناگهانی دمای آب شوفاژ هستند .

گاها در شروع فصل سرد ، شیر های رادیاتور ها بسته اند و اگر قبل از باز کردن آن ها ،پکیج را در وضعیت زمستانه قرار دهیم به علت عدم امکان پرخش آب خطای ۸۰ یا E 81 رخ می دهد .