نصب پکیج مطلبی است که امروز میخواهیم به آن بپردازیم.

توجه: نصب پکیج باید توست افرادی که دوره های نصب پکیج را گذرانده اند و یا نصاب های معتبر انجام شود.

دو مورد از مهم ترین فاکتور های اولیه انتخاب نوع دستگاه از نظر فندار بودن یا نبودن دستگاه و خرید دستگاهی با بار گرمایشی مناسب است. برای درک بهتر اهمیت این دومورد میتوانید به مقاله چه پکیجی بخریم رجوع کنید.

محل نصب:

محل نصب باید کلیه شرایط زیر را دارا باشد:

تراز باشد.

فضای کافی برای نصب دستگاه داشته باشد(هر چقدر بار گرمایی بیشتری نیاز باشد ابعاد دستگاه بزرگتر خواهد شد).

فضای کافی برای سرویس و تعمیر دستگاه وجود داشته باشد.

نزدیک ترین محل به دودکش باشد.

اکسیژن دستگاه تامین شود (به ازای هر ۱ کیلووات توان به حداقل یک متر مکعب فضا احتیاج دارید به طور مثال دستگاهی با توان ۳۰ کیلووات به ۳۰ متر مربع فضا نیاز دارد و اگر مکان کوچک تر از حد تعیین شده بود; باید دریچه هوای تازه جهت احتراق در محل نصب شود.

اگر دیوار از نوع حساس به حرارت است باید با عایق پوشانده شود.

حداقل فاصله دستگاه با دیوار رو به رو ۱متر; با کابینت مجاور ۱۰ سانت با کف ۱۲۰ سانت و فاصله دستگاه با اجاق گاز و ماشین لباسشویی ۴۰ سانت است.

محل نصب صحیح پکیج

*در محلی که دست گاه نصب شده هوا باید همیشه در جریان باشد*

*دستگاه را تحت هیچ شرایطی در محل های کوچک مانند حمام دستشویی یا زیر زمین نصب نکنید*

دودکش:

قطر دودکش نصب شده نباید به هیچ عنوان از قطر کلاهک روی دستگاه کوچک تر باشد.

حداقل قطر دود کش برای پکیج های بدون فن نباید از ۱۵ سانت کمتر باشد.

ارتفاع دودکش از محل نصب حداقل باید ۴ متر باشد.

جهت نصب کلاهک H باید موازی با جهت باد باشد تا باد داخل آن نشود.

فاصله دودکش از کف پشت بام باید حداقل ۷۰ سانت باشد.

تا جای ممکن نباید از دودکش افقی استفاده کرد. (حداقل فاصله از خروجی دستگاه تا زانو باید ۳۰ سانت باشد).

بر اساس مقررات ملی ساختمان مبحث۱۷ نصب وسایل گرمایشی مانند پکیج و آبگرمکن دیواری در فضاهای زیر ۶۰ متر ممنوع است; مگر اینکه هوای مورد نیاز دستگاه از طریق دریچه دائمی تامین شود.

در صورتی که قطر دود کش کمتر از ۱۵ سانت باشد یا بیشتر از ۳۰ سانت; لوله افقی و یا فاصله تا پشت بام کمتر از ۴ متر باشد باید از پکیج های فندار استفاده شود.

*فشار آب شهری باید حداقل ۱ و حد اکثر ۵\۳ باشد*

*با یک مانومتر فشار منبع انبساط را اندازه گیری کنیدحداقل فشار ۵\۰ و حداکثر ۱ بار باشد*

لوله های اتصال زیر دستگاه عبارتند از; ورودی آب سرد به دستگاه (آب شهری) خروجی آبگرم مصرفی ساختمان رفت مدار گرمایش برگشت مدار گرمایش و محل ورودی گاز.

محل نصب لوله ها
نصب لوله های پکیج

برای دیدن آموزش تصویری نصب پکیج اینجا کلیک کنید.

وظایف نصاب دست گاه:

نصاب موظف است قبل از بازکردن کارتن دستگاه تمام نکات گفته شده را برسی کند و در صورت مناسب نبودن دستگاه برای محل; آنرا به نمایندگی پس فرستاده و نمونه مناسب را جایگزین کند. مثلا طول عمودی لوله کمتر از ۴ متر است اما پکیج فن دار نیست یا ظرفیت گرمایشی پکیج کمتر از حد نیاز است.

قبل از نصب دستگاه نصاب باید دقت کند که تمام تاسیسات ساختمانی شامل آب برق گاز رادیاتور ها شیرهای آبگرم مصرفی و دودکشها نصب شده باشند; در صورت آماده نبودن یکی از موارد نصاب نباید نصب را انجام دهد.

قبل از نصب نصاب موظف است لوله های رادیاتورها و لوله های آبگرم را شستوشو دهد و از باز بودن آنها مطمعا شود.

نصاب باید با ایجاد دود از باز بودن مسیر دودکش مطمعا شود.

برای حفاظت از دستگاه در برابر ولتاژ های بالا و رسوبات مشتری باید اقدام به خرید محافظ و صافی کند; در صورت مهیا نبودن محافظ و صافی نصاب حق نصب دستگاه را ندارد. آخرین قدم قبل از نصب دستگاه هواگیری سیستم است تا به پمپ و مبدل آسیب نرسد.

قبل از اقدام به نصب باید دفتر چه راهنما که درون جعبه هست مطالعه شود.

نصب دستگاه:

ابتدا شابلون دستگاه را بیرون آورده و در جای مناسب خود یعنی ۴۰ سانت پایین تر از سوراخ دودکش قرار میدهیم جای پیچ ها را با مداد علامت گذاری کرده و سپس شابلون را بردارید, با دریل محل های علامت گذاری شده را سوراخ کنید; رولپلاک ها را قرار دهید, و با پیچ شابلون را محکم به دیوار متصل کنید. سپس پکیج را به آویز ها متصل کنید.

بعد از نصب دست گاه شیر فلکه ها و اتصالات و شلنگ ها را متصل کنید و در آخر دودکش را نصب کنید. سپس تمام پیچ های دستگاه را آچار کشی کنید.

اگر محل نصب درون کابینت بود باید کف و سقف کابینت کاملا بریده شود تا هوای کافی به دستگاه برسد; فاصله پکیج با دیواره ها باید حدود ۱۰ سانت باشد تا برای تعمیر آن مشکلی به وجود نیاید (برای ایجاد دست کاری کابینت از مشتری اجازه (امضا) بگیرید).

در دست گاه های فن دار در صورت نیاز از حلقه های کم کننده حجم استفاده میشود و برای آب بندی دودکش(محل اتصال دودکش به دست گاه) باید از واشر چسبی آب بندی که داخل نایلون دفترچه راهنما است استفاده کنید.

بعد از نصب دستگاه شیر پرکن را باز کرده تا فشار شوفاژ به ۵\۱ بار برسد; سپس حوله خشکن ها و رادیات ها را هواگیری میکنید. نصاب موظف است هوای داخل پمپ را تخلیه کند و از گریپاژ نبودن آن اطمینان حاصل کند. بعد از هواگیری دوباره فشار باید به ۵\۱ بار برسد.

بعد از آبگیری سیستم نصاب باید از آب بند بودن تمام اتصالات آبی مطمعا شود; سپس شلنگ گاز دستگاه را نصب نماید و با آب و صابون از نشتی نداشتن دست گاه اطمینان حاصل کند.

بعد از طی کردن تمام مراحل دست گاه را به برق متصل کنید و زمانی که دستگاه در حال کار است دوباره برق و گاز دستگاه را چک کنید و طریقه کارکرد و نگهداری آنرا برای مشتری توضیح دهید.

و در پایان برای دیدن قیمت بروزه پکیج کلیک کنید.