توالت فرنگی بخریم یا ایرانی؟

هر کدام از این دو مدل توالت مزایا و معایبی دارند; ما امروز قصد داریم با هم این مزایا و معایب را مرور کنیم تا بتوانیم یکی از آنها و در واقع  بهترین آنها را انتخاب کنیم.

توالت فرنگی

این توالت برای اولین بار در بریتانیا اختراع شد و به دلیل ورود این توالت از اروپا به ایران نام فرنگی روی ان گذاشته شد. در زمان استفاده از توالت فرنگی بدن در حالت ۹۰ درجه قرار میگیرد.

تاریخچه توالت فرنگی
تاریخچه توالت فرنگی
مزایای توالت فرنگی

شاید بتوان مهم ترین مزیت این محصول را عدم فشار بر زانوها دانست.

فشار حداقلی بر زانوها و مفاصل و کمر (این مزیت بسیار مهمی است, اکثر استفاده کنندگان این محصول به دلیل همین ویژگی آنرا انتخاب کردند)

ورود آسیب های کمتر به لگن

مناسب برای افراد سالخورده و کسانی که دچار آسیب دیدگی در مفاصل خود هستند

ظاهری زیبا

معایب توالت فرنگی

مصرف آب بیشتر

قیمت بیشتر نسبت به توالت ایرانی. قیمت این مدل حدود دو یا سه برابر توالت ایرانی است.

گذشته از بحث قیمت, برای پاسخ دادن به سوال توالت فرنگی بهتر است یا ایرانی باید بحث سلامت را هم در نظر بگیرید.

زمان دفع بیشتر. تحقیقات نشان داده زمان دفع در توالت فرنگی بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ ثانیه است این در حالی است که همین زمان در توالت ایرانی یا شرقی بین ۵۰ تا ۶۰ ثانیه است و این نکته مهمی است زیرا در این محیط انواع باکتری ها و قارچ ها وجود دارند پس هرچه زمان کمتری در این مکان باشید بهتر است.

هنگام نشستن افراد روی این توالت به ایلیوسکال (دریچه اتصال روده بزرگ به روده کوچک) انها فشار وارد میشود و این فشار باعث گرفتگی این دریچه میشود همچنین به دلیل وارد نشدن فشار ران ها به شکم زمان این دفع تا این حد بالا میرود.

یبوست یا خشکی مزاج از شایع ترین بیماری های دستگاه گوارش است که در ان توده دفعی درون روده بزرگ سفت میشود و به راحتی دفع نمیشود. با افزایش ابتلا به یبوست احتمال ابتلای فرد به سرطان روده یا آپاندیس نیز افزایش میابد (این اتفاقات به دلیل باقی ماندن بخشی از مدفوع در روده رخ میدهند).

معایب توالت فرنگی

ویروس ها و باکتری ها

انتقال ویروس در این نوع از توالت بسیار بیشتر از نوع ایرانی ان است زیرا در مدل ایرانی ان پوست هیچ گونه تماسی با سنگ ندارد اما در مدل فرنگی پوست به شکل مستقیم با سنگ توالت در تماس است. ویروس هایی که میتوانند با این شیوه انتقال پیدا کنند شامل; تبخال جنسی, عفونت تریکونایی, کورک, قارچ پوستی, انواع دمل و…هستند.

ایجاد عفونت ادراری به دلیل این که در این شیوه نشستن هیچ فشاری از سمت ران ها به مثانه وارد نمیشود و مثانه به شکل کامل تخلیه نمیشود.

تحقیقات محققان میکرو بیولوژیست المانی نشان داده که استفاده از توالت های فرنگی خطر ابتلا به بواسیر را به شکل تصاعدی افزایش میدهد و دلیل ان هم طولانی شدن زمان خروج مدفوع است.

افرادی که از توالت فرنگی استفاده میکنند عموما برای دفع باید زور بزنند و این زور زدن ها در دراز مدت ممکن است باعث بواسیر, غش و حتی سکته مغزی شود.

توالت ایرانی

شاید تعجب کنید اما تا نیمه های قرن ۱۹میلادی اروپایی ها نیز از روش چمباتمه زدن (روشی که در توالت های ایرانی استفاده میشود و حالتی شبیه به حرکت اسکوات است) استفاده میکردنند. در زمان استفاده از این توالت بدن در حالت ۳۵ درجه قرار میگیرد.

توصیه میشود افرادی که در مفاصل خود احساس درد میکنند; در زمان استفاده از توالت ایرانی پاهای خود را به اندازه لگنشان باز کنند و سعی کنند در هنگام نشستن زانو هایشان از نک انگشتانشان جلوتر نزند و وزن خود را روی قسمت جلویی کف پا بیندازند.

مزایای توالت ایرانی

مصرف آب کم

ارزان بودن این محصول

نداشتن تماس مستقیم پوست با سنگ توالت

دفع راحت تر. استفاده از توالت ایرانی به دفع راحت بسیار کمک میکند. زیرا در زمان نشستن به حالت چمباتمه ران ها به سمت شکم جم شده و به ان فشار وارد میکنند. این کار باعث تخلیه سریعتر و کامل تر میشود

در توالت های ایرانی بجای دستمال از آب استفاده میشود که خاصیت تمیز کنندگی بسیار بیشتری دارد

معایب توالت ایرانی

فشار زیاد بر زانوها, مفاصل و کمر

مناسب نبودن برای افراد مسن و کسانی که در مفاصل خود دچار آسیب دیدگی شده اند

کدام را انتخاب کنیم؟

بعد از مرور ما بر معایب و مزایای هر کدام از این محصولات پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین گزینه; ترکیبی از هردوی آنهاست!!

این بهترین جوابی است که میتوانید به سوال, توالت فرنگی بخریم یا ایرانی؟بدهید.

تقریبا اکثر معایب توالت فرنگی به دلیل قرار گرفتن بدن در زاویه ۹۰ درجه است. برای حل این مشکل نیاز به وسیله خاص و پیچیده ای نیست; شما با یک راه کار ساده میتوانید این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنید.

برای دیدن ویدیو آموزشی این راه کار کلیک کنید.

با استفاده از این روش شما توالت فرنگی را برای تمام افراد قابل استفاده و تقریبا بی ضرر میکنید. برای افراد کهن سال, کودکان و افرادی که مفاصل اسیب دیده دارند.

روش صحیح نشستن روی توالت فرنگی

با این راه حل بدن را از حالت ۹۰ درجه به حالت ۳۵ درجه تبدیل میکنیم. برای در امان ماندن از بیماری های پوستی هم باید توالت را به طور منظم شست و از روکش های یکبار مصرف استفاده کرد

رعایت بهداشت

برای آموختن نکات طلایی خرید توالت فرنگی کلیک کنید.

این بود از مرور ما بر مقاله توالت فرنگی بخریم یا ایرانی, امید واریم برای شما کار امد باشد.