کاهش مصرف برق کولر ابی مطلبی است که در این مقاله به صورت کاملا کوتاه و مختصر اما کاربردی به آن می پردازیم.

کولر های آبی به دلیل مصرف کمتری که نصبت به کولر های گازی دارند و همین طور قیمت بصرفه آنها هنوز هم بین مردم طرفدار های زیادی دارند. از جمله مزیت های دیگر کولر آبی میتوان به : نصب آسان, سرویس آسان و کم هزینه, کارکرد ساده و در هنگام خرابی با هزینه کمتری نصبت به رقیب خود میتوان آنرا تعمیر کرد. اما اصلی ترین برتری مصرف بسیار کمتر آن است که این میزان تقریبا ۳/۱ کولر های گازی است!!!

*نکته* کولر های آبی به دلیل سیستم تبخیری خود بیشترین کارایی را در هوا های گرم و خشک دارند. استفاده از این محصول در مناطق شرجی مانند حاشیه دریای خزر یا خلیج فارس توصیه نمی شود.

*نکته* در مناطق جنوبی کشور به دلیل گرمای شدید هوا در تابستان کولر آبی با هر ظرفیتی هم ممکن است از پس خنک کردن هوای شما برنیاید. در این شرایط بهترین انتخاب کولرهای گازی هستند.

موثر ترین ترفندها برای کاهش مصرف برق کولر آبی:

کانال کشی

اولین گام برای کاهش مصرف برق کولر ابی را در هنگام ساختن ساختمان باید بردارید!

هرچه طول کانال کولر و تغییر جهت آن به چپ راست بالا یا پایین کمتر باشد موتور کولر که بیشترین مصرف برق را دارد انرژی کمتری برای رساندن هوای تازه به اتاق شما مصرف می کند. از کنار این نکته به راحتی نگذرید و این نکته را به نصاب کانال کولر گوشزد کنید.

ظرفیت کولر

انتخاب ظرفیت کولر ابی باتوجه به متراژ

حتما می دانید که با بالا رفتن ظرفیت کولر مصرف آنهم بالا می رود. بهترین راه برای دانستن این که مناسب ترین ظرفیت کولر برای متراژی که قصد خنک کردن آنرا دارید چقدر است; مشورت گرفتن از افراد متخصص مانند نصاب ها می باشد. اگر قصد خنک کردن محل کوچکی مانند اتاق کار خود را دارید بهتر است از کولر آبی های پرتابل استفاده کنید. این مدل به دلیل مصرف کم و حجم کمی که اشغال می کند و همین طور نیاز نداشتن به نصاب برای راه اندازی آن, گزینه خوبی برای شما است باید این را بدانید که کولری با ظرفیت بیشتر از حد نیاز جز پول خرج کردن اضافی سودی ندارد.

برچسب انرژی

سعی کنید محصولی خریداری کنید که دارای حداقل گرید B یا A باشد. این دستگاه ها مقداری گران تر از هم رده های پر مصرف خود هستند. سعی کنید محصولی که میخرید از برند های معروف و محبوب بازار باشند. البته کولر های ارزان قیمت با هر ظرفیتی که بخواهید هم در بازار وجود دارد اما این ارزانی به این معناست که قرار است در ماه های آینده با قبض های برق و آب این تفاوت را جبران کنند.

محل نصب

اگر کولر خود را در مسیر وزش باد نصب کنید می توانید بازدهی دستگاه را بهتر کنید. یکی از مهم ترین موارد در این لیست سایه بان است. این وسیله اگر به صورت اصولی نصب شود و از جنس خوبی باشد میتواند به تنهایی تا۱۰% از مصرف کولر را کاهش دهد.

برای دیدن نحوه کارکرد کلیک کنید.

کاهش مصرف پکیج باسایه بان

سعی کنید این محصول را با رنگ های روشن تهیه کنید. به صورتی آنرا نصب کنید که جلوی جریان هوا در اطراف کولر را نگیرد.

*نکته* برای جلوگیری از خروج هوای خنکی که کولر تولید کرده و برای جلوگیری از ورود هوای گرم از درز گیر در و پنچره استفاده کنید.

پدها
پوشال کولر ابی

کولر آبی در سه طرف خود در های متحرکی دارد که محل قرار گیری پدها (پوشال ها) هستند.

دو نوع پد در بازار وجود دارد پد های پوشالی و سلولوزی. تجربه نشان داده پدهای سلولوزی تقریبا راندمان بالاتری نسبت به پدهای پوشالی دارند. به دلیل این که در کولر آبی هوا با سیستم تبخیری خنک میشود (آب روی پدها ریخته می شود, موتور هوا را به داخل کولر می کشد; هوا با عبور از این پدها خنک می شود) پد ها نقش مهمی در کولر داردند.

سرویس کولر

در اکثر موارد کولر ها روی پشت بام و در معرض هوای آزاد قرار میگیرند. هوایی که ممکن است دارای انواع باکتری ها یا آلاینده های شیمیایی باشد. سرویس کولر سالی یک بار امری بسیار ضروری است. همچنین سرویس کولر می تواند در میزان مصرف آن تاثیر بگذارد.

برای تبدیل شدن به یک سرویس کار نیمه ماهر این مقاله را مطالعه کنید.

برای پیدا کردن بهترین و مناسب ترین برند کولر آبی موجود در بازار کلیک کنید.

برای دیدن آموزش کامل نصب کولر آبی اینجا کلیک کنید.