معمولا با نزدیک شدن به فصل سرما و زیاد شدن مصرف گاز, مردم برای مواجه نشدن با قبض های نجومی به فکر کاهش مصرف خود می افتند. تقریبا پرمصرف ترین دستگاه گاز سوز اکثر منازل پکیج است. ترفند های کاهش مصرف پکیج دیواری مطلبی است که امروز به زبان ساده و خلاصه شده به آن می پردازیم.

پکیج دیواری محصولی است که به دلیل حجم اشغالی کم و همچنین مصرف کم آن مورد توجه درصد بالایی از مردم قرار گرفته است.

این محصول در دو نوع تولیدمی شود:

پکیج گازی

پکیج برقی

پکیج برقی

پکیج گازی در بین مردم به مراتب محبوب تر از پکیج برقی است. این محبوبیت به دلیل مصرف کمتر انرژی, ارزان تر بودن و داشتن تنوع بسیار بیشتر نسبت به پکیج برقی است.

راه های کاهش مصرف:

لوله کشی صحیح

کاهش مصرف پکیج بالوله کشی صحیح

اولین فاکتور در این لیست را باید در هنگام ساختن ساختمان رعایت کرد. لوله کشی باید به شکلی باشد که مصرف کنندها (شیرهای آبگرم) کمترین فاصله را تا پکیج داشته باشند. با این کار هم از لوله کمتری استفاده می شود و هم اتلاف گرمایی کمتری در مسیر اتفاق می افتد.

اگر فاصله پکیج تا مصرف کننده زیاد باشد ممکن است پمپ به دلیل فشار زیاد در دراز مدت آسیب ببیند.

انتخاب برحسب میزان نیاز

ظرفیت مناسب پکیج نسبت به متراژ

*برای واحد هایی با متراژ بین ۸۰ تا ۱۲۰متر, از پکیج های ۲۲ کیلوواتی استفاده میشود*

یکی از مهم ترین راه های کاهش مصرف پکیج دیواری, دانستن ظرفیت سرمایشی مورد نیاز شما است.

خرید پکیج با میزان توان گرمایشی مناسب نکته بسیار مهمی است. برای محاسبه این میزان می توانید از جدول بالا استفاده کنید. در نظر داشته باشید این اعداد می توانند با توجه به شرایط شما متغیر باشد. عوامل موثر مانند, تعداد شیر های آب گرم در خانه شما, تعداد رادیاتورها یا میزان گرمایش از کف شما, و فاصله آنها تا پکیج و مواردی از این دست بستگی دارد. در هنگام خرید, با اعلام این موارد به فروشنده پکیج با ظرفیت مناسب شما را معرفی می کند.

اگر توان گرمایشی پکیج خریداری شده کمتر از حد مورد نیاز شما باشد با کم بود آب گرم مواجه می شوید. اگر توان گرمایشی بیشتر باشد هزینه اضافی پرداخت کرده اید.

استفاده از چند پکیج

برای کارکرد هرچه بهتر پکیج باید تا حد امکان نزدیک به مصرف کننده باشد, به طور مثال دریک خانه با متراژ بالا که از پکیج با توان گرمایشی زیاد استفاده می شود و این پکیج فاصله زیادی تا دستشویی یا حمام دارد بهتر است از دو پکیج با توان کمتر استفاده کرد(یکی از پکیج ها در نزدیکی حمام و دست شویی نصب شود), این موضوع تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف دارد.

برچسب انرژی
برچسب انرژی

فاکتور بعدی که باید قبل از خرید پکیج در نظر داشت, برچسب انرژی است. این مورد شاید باعث شود در هنگام خرید هزینه بیشتری صرف کنید اما چیزی که قطعی است این است که این هزینه اضافی در دراز مدت جبران خواهد شد.

نصب صحیح

نصب پکیج دیواری شاید به ظاهر کاری ساده باشد اما فوت و فن های خود را دارد. به طور مثال اگر پکیج در محل نصب تراز نباشد دستگاه آب را به اندازه کافی گرم نمی کند. سعی کنید نصب دستگاه را به یک نصاب با سابقه بسپارید یا اگر خودتان میخواهید نصب را انجام دهید از یک نصاب مشاوره بگیرید.

برای مطالعه مقاله آموزش نصب پکیج کلیک کنید.

کاهش مصرف آب

امروزه در اکثر شیرآلات قطعه ای به نام پرلاتور وجود دارد این قطعه جریان آب را باهوا ترکیب کرده و مانع از پاشیده شدن به اطراف میشود و همین طور مصرف آب را بسیار کاهش می دهد. هر چقدر که آب کمتری خارج شود یعنی سرعت حرکت آب در لوله ها و داخل پکیج کمتر است و این سرعت کم باعث می شود گرما به خوبی انتقال پیدا کند و دمای آب زودتر به حد تعیین شده برسد که باعث خاموش شدن پکیج می شود, این نکته بسیار جالب و کاربردی است، قطعه ای کوچک و بظاهر ساده اما کاربردی.

سرویس دوره ای پکیج

پکیج ایران رادیاتور

یکی از مهم ترین راه های افزایش طول عمر پکیج سرویس دوره ای آن است این کار علاوه بر افزایش عمر باعث کاهش مصرف پکیج نیز می شود، پس از خریدن پکیج باید به طور مداوم هر ۶ ماه یا ۱ سال یک مرتبه آنرا سرویس کنید.

سرویس کار هنگام سرویس لوله های پکیج (مبدل آن) از نوعی اسید استفاده می کند که رسوبات مانده در مبدل را شسته و به بیرون میراند. تمیز شدن مبدل پکیج باعث انتقال بهتر گرمای پکیج به آب می شود و در نتیجه مصرف کمتر!

این بود از مرور ما بر مقاله راه های کاهش مصرف پکیج دیواری, امیدوارم برای شما مفید بوده باشد.

برای انتخاب بهترین و مناسب ترین پکیج برای شما کلیک کنید.

برای دیدن ویدیو آموزش نصب پکیج دیواری کلیک کنید.