خرید کولر گازی +معرفی ۴ برند پرفروش + ۶ نکته کلیدی برای انتخاب بهترینها

کولر گازی یکی از کاربردی ترین و پرفروش ترین محصولات سرمایشی در کشور ما است; بخصوص در شمال و جنوب کشور که هوا رطوبت بیشتری دارد. هنگامی که شما برای خرید کولر گازی به فروشگاه شهر خود و یا فروشگاه های انلاین مراجعه میکنید با حد اقل ۵۹ برند مختلف که امروزه در بازار ایران وجود دارد رو به رو میشوید!!

راهنمای کامل خریدکولرگازی

ما در این مقاله قصد داریم به سوال شما هنگامی که با این حجم از انواع کولر گازی رو در رو میشوید پاسخ دهیم.

کدوم کولر گازی رو بخرم؟؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال همراه ما باشید.

راهنمای خرید کولر گازی (مناسب ترین مدل برای شما):

قبل از این که سراغ انتخاب برند برویم باید اول نوع دستگاه مناسب برای محل زندگی شما را انتخاب کنیم

انواع کولر گازی ها:

کولر گازی اسپیلت (دوتکه):

کولرگازی اسپیلت

همان طور که از نام محصول مشخص است از دو قسمت تشکیل میشود که یک قسمت در بیرون و یک قسمت در داخل خانه نصب میشود (اکثرا به دیوار نصب میشوند). همین نکته ویژگی های بسیار خاصی به این مدل میدهد. به دلیل اینکه کمپرسور این دستگاه در قسمت دوم ان که بیرون خانه است قرار دارد صدای بسیار کمی تولید میکند, تقریبا این صدا اصلا قابل شنیدن نیست.

به دلیل دوتکه بودن این دستگاه; شرکت ها هر چقدر که خواستند قدرت آنها را افزایش دادند و نگران اشغال فضا یا صدای آن نبودند. به همین دلیل است که امروزه کولر گازی هایی با توان سرمایشی۴۸۰۰۰BTU هم در بازار یافت میشود.

کولر گازی پرتابل:

کولرگازی پرتابل

کولر گازی پرتابل (قابل حمل) فقط از یک قسمت تشکیل شده و به دلیل داشتن چرخ به راحتی قابل حمل است; این مدل با وجود داشتن صدای زیاد, باز هم مشتری های فراوانی دارد. این مدل احتیاج به هیچ گونه نصبی ندارد و فقط یک لوله در قسمت پشت ان وجود دارد که هوای گرم موتور از آن خارج میشود. کاربرد این دستگاه برای اتاق های بین ۲۰تا۳۰ متر است.

کولر گازی پنجره ای:

این سیستم از ابتدایی ترین سیستم های سرمایشی است که تمام اجزای تبرید آن در یک باکس است. مهم ترین ملاک انتخاب این سیستم توجه به سایز پنجره شما است. این سیستم نسبت به باقی سیستم ها مصرف بالاتری دارد و به دلیل نصب داخل پنجره صدای کمپرسور به داخل اتاق هدایت میشود معمولا این نوع کولرها کنترل از راه دور ندارند.

کولر گازی ایستاده:

کولر گازی ایستاده

این نوع کولر ها از نوع اسپیلت (دوتکه) هستند و به دلیل قدرت زیاد در تولید سرما معمولا برای مکان هایی با زیر بنای زیاد مثل فروشگاه ترمینال و…استفاده میشوند.

کولر گازی چند هزار بخریم؟

در این قسمت از راهنمای خرید کولر گازی به BTU میپردازیم. میزان بار سرمایشی مورد نیاز شما از مهم ترین موارد در انتخاب کولر است. هر کدام از برند های بالا با بارگرمایشی متفاوتی وارد بازار میشوند پس در خرید خود دقت کنید زیرا بعد از خرید امکان تعویض آن وجود ندارد و باید یک مدل دیگر بخرید. اگر کولری با بار گرمایشی کم بخرید توانایی سرمایش واحد شما را ندارد و اگر با بار گرمایشی زیاد بخرید مصرف برق را افزایش میدهد.

نسبت ظرفیت کولر به مساحت

BTU واحد اندازه گیری قدرت سرمایش کولر گازی است.

انتخاب میزان BTU به موارد زیر بستگی دارد:

مساحت خانه یا محل کار شما

تعداد افراد حاظر در محل (در ازای هریک نفر ۶۰۰BTU اضافه کنید)

میزان رفت و آمد در محل

آفتاب گیر بودن محل (اگر محل زندگی شما به شدت آفتاب گیر است باید حدودا ۱۰۰۰BTU به ظرفیت کولر گازی خود اضافه کنید)

ارتفاع سقف (اگر ارتفاع سقف بیشتر از ۸\۲ متر باشد باید به ظرفیت کولر اضافه کنید)

نکته* هر چقدر گردش هوا در محل بیشتر باشد عمل سرمایش بهتر انجام میشود و برای محل هایی که گردش به سختی انجام میشود نیاز به اضافه کردن پنل داخلی یا افضایش ظرفیت کولر گازی است*

نکته* یک کولر گازی قوی بخریم یا چند کولر گازی ضعیف تر؟ برای پاسخ دادن به این سوال و هم چنین انتخاب نوع کمپرسور دستگاه باید از متخصص کمک بگیرید زیرا این موارد کاملا بستگی به محل زندگی شما دارد و انتخاب خود سرانه در این موارد باعث پشیمانی شما در آینده میشود*

خرید کولر گازی اینورتر (کم مصرف) یا غیر اینورتر؟
کولر گازی اینورتر

اگر قصد خرید کولر گازی اسپیلت را دارید باید بدانید این محصول در دو نوع به بازار عرضه میشود.

تفاوت اینورتر و غیر اینورتر; در کولر گازی های معمولی شما دمای دستگاه را روی میزان مورد نظر خود تنظیم میکنید .وقتی که دمای اتاق به حد معین رسید کولر خاموش میشود تا دما به میزان معینی بالا برود تا دوباره روشن شود. اما در کولر گازی اینورتر وقتی دما به حد مورد نیاز شما میرسد دستگاه به کلی خاموش نمی شود بلکه دستگاه با ظرفیت کمتری به کار ادامه میدهد تا دما به آرامی کم شود.

مزایای اینورتر:

وجود کولر اینورتر باعث میشود شما سرمای شدید و گرمای زیاد را تجربه نکنید و دمای اتاق در یک حد معین بماند.

کاهش چشم گیر مصرف برق دستگاه به دلیل خاموش و روشن نشدن مکرر

سرعت تولید هوای سرد بیشتر

صدای کمتر به دلیل خاموش و روشن نشدن

معایب:

گرانتر بودن این مدل نصبت به مدل های معمولی از ۲۰% تا ۴۰%

به دلیل داشتن مادربورد مرکزی و قطعات الکتریکی خاص تعمیر این مدل هزینه بیشتری دارد و به تعمیر کار متخصص نیاز دارد.

پرتاب باد کولر:

به این معنا است که کولر تا چند متر میتواند هوای خنک را به طور مستقیم انتقال.

پرفروش ترین برندهای کولرگازی در ایران:

۱:اجنرال OGENERAL

مانند سال های گذشته اجنرال در رتبه اول قرار دارد. این کمپانی ژاپنی کار خود را از سال ۱۹۶۰ در صنعت تهویه مطبوع آغاز کرد. این برند یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان کولر گازی است و در غرب آسیا هواداران زیادی دارد و اکثر محصولات خود را با گرید ++َA به بازار عرضه میکند.این برند به داشتن موتور هایی با دوام و کم صدا مشهور است.

۲:کولر گازی GREE

با بزرگ ترین برند تولید سیستم های تهویه مطبوع آشنا شوید. این کمپانی کار خود را در سال ۱۹۹۱ در چین آغاز کرد و امروزه سهم بسزایی در بازار کولر گازی دارد. محصولات این شرکت به کم مصرفی, بدنه محکم, پنل داخلی کوچک و تنوع بسیار زیاد معروف هستند.

از این برند معمولا در بازار های سر پوشیده مساجد و اماکن عمومی استفاده میشود.

۳:جنرال GENERAL

این کولرگازی سومین عضو لیست پرفروشهای ما است و یکی از نام آشنا ترین برندها برای ایرانی ها. این محصول موتور خود را از شرکت توشیبا در تایلند تامین میکند که دارای گرید B است. دلیل محبوب بودن این محصول قیمت به صرفه آن است

۴:ال جی LG

با یکی از آینده دار ترین محصولات این لیست آشناشوید. شرکت ال جی نسل جدید کولر گازی اسپیلتی اینورتر را طراحی کرده که تا ۷۳% در مصرف انرژی صرفه جویی میکنند!

این محصول با موتور قدرتمند خود راه حلی همیشگی برای سرمایش و گرمایش منزل شما است.

برای دیدن قیمت های لحظه به لحظه اسپیلت ایران رادیاتور کلیک کنید.

امیدواریم این مطالب برای شما کار آمد باشند برای راهنمایی در زمینه خرید پکیج اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله و آموزش تصویری نصب کولرگازی اینجا کلیک کنید.