پرلاتور مزایا و معایب

پرلاتور چیست ؟ پرلاتور یا شیر کاهنده قطعه ای است که در قسمت آبریز شیرهای جدید که در قسمت هایی مانند روشویی, ظرفشویی, توالت و… نصب میشود.

دلایل اصلی استفاده از این محصول, کم کردن مصرف آب, جلوگیریی از ورود بعضی رسوبات, تنظیم فشار آب و جلوگیری از پاشیده شدن آن به اطراف است. این وسیله مانند فشار شکن هم عمل میکند و در تنظیم فشار آب بسیار کار آمد است.

این قطعه به ظاهر ساده اما بسیار کاربردی است و تاثیر بسزایی در مصرف آب شما خواهد داشت. این میزان تاثیر به حدی است که همان هزینه کمی که برای خرید آن پرداخت کرده اید را در ماه های اول جبران میکند.

میزان صرفه جویی بعضی از مدل های این محصول بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است.

پرلاتور ها انواع مختلفی دارند. میزان آب خروجی و میزان صرفه جویی در این پرلاتورها (کاهنده ها) باهم متفاوت است.

بعضی از پرلاتورها برای صرفه جویی, بعضی برای مناطقی با فشار آب کم و بعضی دیگر برای ایجاد طرح های زیبا در جریان آب استفاده میشوند. برای شناخت این مدل ها با ما همراه باشید.

پرلاتور میکادو(Mikado stream)

پرلاتور میکادو

کارکرد اصلی این پرلاتور در زمینه زیبایی دکوراسیون شما است و نه صرفه جویی.

جریان آب با گذر از این پرلاتور به شکل چهارخانه و بسیار چشم نواز خارج میشود و میتواند مکمل دکوراسیون شما باشد. از نظر صرفه جویی جایگاهی پایین تر نصبت به پرلاتور هوا دهنده دارد اما همچنان جزو آب فشان های کاهنده است.

پرلاتور اسپری کننده(spray system)

پرلاتور اسپری کننده

در مناطقی که فشار آب کمتر از حدی است که بشود جریان ترکیبی آب و هوا را با اکثر پرلاتورها ایجاد کرد; باید سراغ این مدل رفت. پرلاتور اسپری کننده مخصوص مناطقی با فشار آب کم و با الگوی دوش است که با داشتن جریان آبی پراکنده و در عین حال متمرکز, مناسب شستن دست ها, میوه و سبزی است. از نظر درصد صرفه جویی هم رتبه خوبی دارد.

پرلاتور لمینار(laminar stream)
پرلاتور لمینار

پرلاتوری که بیشترین خروجی و مصرف آب را دارد و در اماکنی که به فشار آب بیشتری نیاز است استفاده میشود مانند; اماکن عمومی و بهداشتی, در آبفشان هایی که قصد نور پردازی آنها را داشته باشید و… کاربرد دارد. در این نوع پرلاتور آب هنگام خروج با هوا ترکیب نمیشود و جریانی خالص است.

پرلاتور هوادهنده(aerated stream)

این پرلاتور جزو محبوب ترین مدل های پرلاتور در بین مردم است که صرفه جویی بسیار زیادی هم در مصرف آب دارد. این میزان حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد است.

از این مدل بیشتر در واحد های مسکونی استفاده میشود. این پرلاتور با ترکیب هوا با جریان آب,جریانی حجیم و سفید رنگ و لطیف ایجاد میکند. ترکیب آب و هوا باعث جلوگیری از پاشیده شدن آب به اطراف میشود و در زمان برخورد با پوست دست احساس نرمی و لطافت را ایجاد میکند.

پرلاتور اسپری کننده باران (rain spray stream)

این پرلاتور با الگو گرفتن از دوش و با استفاده از تعداد زیاد سوراخ هایی که دارد یک جریان پر حجم با هوا ترکیب شده را به وجود میاورد. این پرلاتور برای مکان هایی که فشار آب کم است چندان مناسب نیست.

پرلاتور سکه ای

تنها مزیت این مدل شیاری است که روی آن تعبیه شده.

با وجود این شیار شما میتوانید با یک سکه یا کلید آنرا بازکنید. با در نظر گرفتن این موضوع که در اکثر منازل آچار وجود دارد این ویژگی چندان کاربردی نیست.

پرلاتور ضد رسوب

در این مدل به جای استفاده از شبکه توری, ازپلاستیک های نرمی استفاده شده که با مالش دست به خروجی آب آن; توری پلاستیکی پرلاتور دچار نوسان میشود و رسوبات را خارج میکنند.

مزیت این پرلاتور نیاز نداشتن به باز و بسته کردن جهت رسوب زدایی است.

یکی از دلایل اصلی کم شدن فشار آب جم شدن رسوبات پشت توری پرلاتور است. برای دیدن نحوه رسوب زدایی پرلاتور کلیک کنید.

برای آموختن نحوه کارکرد پرلاتور کلیک کنید.

برای آموختن نکات طلایی در خرید توالت فرنگی کلیک کنید.

 این بود از مرور ما بر موضوع پرلاتور چیست؟ امیدواریم کار آمدی لازم را داشته باشد. پرلاتور قطعه ای کوچک, بظاهر ساده اما بسیار کاربردی که ما استفاده از آنرا شدیدا توصیه میکنیم; آنهم در این وضعیت کم آبی در کشور.

پرلاتور چیست؟