نکات مهم خرید توالت فرنگی

در این مقاله قصد داریم نکاتی را با هم مرور کنیم که با دانستن آنها مناسب ترین توالت فرنگی را برای خودتان انتخاب کنید.

در ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم: چرا توالت فرنگی؟

توالت زمینی بین ما ایرانی ها بسیار جا افتاده است و تا زمانی که مجبور نباشیم به سراغ توالت فرنگی نمیرویم. اما آیا این کار درست است؟

اکثر استفاده توالت فرنگی در ایران برای افراد سالمند و کسانی است که در مفاصل خود دچار آسیب دیدگی هستند. باید ابتدا مزایا و معایب هر کدام را بدانیم تا بتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم.

معایب توالت فرنگی:

از اصلی ترین معایب این محصول که کمتر به ان پرداخته میشود و میتواند آسیب هایی بسیار بسیار جدی تر از ضربه زدن به زانو داشته باشد آسیب رساندن به اندام داخلی بدن است. ویدیویی که در ادامه آمده یک کلیپ ۹۰ ثانیه ای است. افرادی که قصد خرید توالت فرنگی را دارند باید حتما این کلیپ را ببینند. البته این مشکل با یک راه کار بسیار ساده قابل برطرف کردن هست که در این کلیپ آمده. برای مشاهده کلیک کنید.

روش صحیح نشستن روی توالت فرنگی
روش صحیح نشستن روی توالت فرنگی

انتقال بیماری های پوستی مانند کورک, قارچ پوستی و انواع تبخال از فردی به فرد دیگر در صورت عدم رعایت نظافت از معایب توالت فرنگی است.

قیمت بیشتر توالت فرنگی نسبت به توالت زمینی

مصرف آب بیشتر

مزایای توالت فرنگی:

فشار حداقلی به زانوها

استفاده از توالت فرنگی برای خانم های باردار توصیه میشود

شست وشوی راحت

تولید توالت های فرنگی آنتی باکتریال که خواص بسیار کار آمدی دارند. مثل آبگریز بودن و شست و شوی بسیار راحت, خاصیت زد باکتری و قارچی, حفظ شفافیت برای طولانی مدت, جلوگیری از تولید بوی بد, زد خش و مقاوم در برابر انواع شویندها.

معایب توالت زمینی:

آسیب رساندن به مفاصل زانوها در دراز مدت

آسیب زدن به ستون فقرات ومچ پا

توالت ایرانی مناسب

مزایای توالت زمینی:

قیمت مناسب

مصرف آب کم

شست وشوی راحت

در نوع آنتی باکتریال دارای ویژگی آبگریز بودن زد قارچ و باکتری, حفظ شفایت در طولانی مدت, زد خش مقاوم بودن لعاب در برابر شوینده ها است.

آکس توالت:

زمانی که شما برای خرید توالت فرنگی به فروشگاه میروید اولین چیزی که باید در نظر بگیرید آکس آن است. آکس به فاصله مرکز لوله خروجی (سیفون) تا لبه پشتی توالت فرنگی گفته میشود. یکی از موارد مهم در توالت فرنگی که تاثیر گذاری بالایی در کار کرد آن دارد همین مورد است. مناسب ترین فاصله برای آکس ۲۵ تا ۳۵ سانتی متر است. در نظر داشته باشید قبل از رفتن به فروشگاه حتما فاصله لوله فاضلاب تا دیوار را اندازه گیری کنید.

اکس توالت

ارتفاع توالت:

معمولا طول پایه توالت ها ۴۰ تا ۷۰ سانتی متر است. نوع ۷۰ سانتی برای افراد قد بلند و مسن مناسب است به دلیل این که فشار حد اقلی به مفاصل آنها وارد میشود اما برای کودکان مناسب نیست.

سیفون:

سیفون های بکار رفته در توالت فرنگی انواع مختلفی دارند یک مدل آبرا با فشار وارد سنگ میکند و با استفاده از نیروی مکش آنرا خارج میکند و یک مدل دیگر آب را به آرامی وارد سنگ میکند و پس از شسته شوی کاسه آب به شکل چرخشی خارج میشود این مدل محبوبیت بیشتری در ایران دارد.

یک پارچه یا دوتکه یا دیواری:

توالت فرنگی های یکپارچه گران تر از مدل دوتکه هستند اما نظافت انها بسیار ساده تر است. اگر به دنبال توالت مقرون به صرفه هستید سراغ نوع دوتکه بروید.

اگر هزینه برایتان مهم نیست نوع دیواری توالت فرنگی(وال هنگ) را پیشنهاد میکنیم این مدل قیمت بالاتری دارد و در عوض ظاهری بسیار زیباتر هم دارد. برای نصب این مدل به دیوار های زخیمی نیاز دارید.

مصرف آب:

توالت فرنگی از نظر میزان مصرف آب به انواع مختلفی دسته بندی میشود. این میزان مصرف آب کاملا به سیفون مرتبط است در بعضی از توالت فرنگی ها بعد از کشیدن سیفون ۲ لیتر آب وارد لگن میشود, این میزان آب از لوله ای تقریبا باریک با فشار خارج میشود اما در بعضی دیگر از مدل ها با هر بار کشیدن سیفون از ۵ تا ۱۰ لیتر اب به آرامی وارد لگن میشود و شروع به چرخیدن در اطراف آن میکند. هر مدل دارای ویژگی های خاص خود هستند و مزیت ها و معایب خود را دارند.

سیستم های تخلیه:

در بین نکات طلایی خرید توالت فرنگی, سیستم تخلیه ان مهم ترین فاکتور است.

سیستم تخلیه گردابیvortex:

در این روش آب ابتدا وارد قسمت نشیمنگاه میشود سپس به صورت چرخشی وارد لگن میشود از ویژگی های این روش میتوان به صدای بسیار کم در هنگام تخلیه, خروجی ۸ یا ۹ سانتی توالت با احتمال گرفتگی بسیار کم, زمان تخلیه زیاد و مصرف آب زیاد (۵تا۱۰لیتر) اشاره کرد.

سیستم تخلیه ریزشیwash down:

در این سیستم منافذی در زیر قسمت نشیمنگاه وجود دارد که آب از آنها به پایین میریزد, این سیستم در توالت فرنگی های دوتکه استفاده میشود و از ویژگی های آن میتوان به خروجی ۸ یا ۹ سانتی با احتمال گرفتگی بسیار کم, مصرف آب بالا (بین ۳ تا ۵/۷ لیتر) و صدای زیاد آن اشاره کرد.

سیستم تخلیه واترجتwater jet:

این روش یکی از جدید ترین روش ها برای سیستم تخلیه توالت فرنگی است که روز به روز محبوبیت آن بین مردم بیشتر میشود.

در این سیستم حدود۶۵% از آب به شکل گردشی وارد لگن میشود و حدود۳۵% از ان به شکل واترجت از حفره ای که روبه روی خروجی توالت قرار دارد با فشار خارج میشود در این روش از دومبدل استفاده میشود; یکی برای شستن سنگ و یکی برای تخلیه.از ویژگی های این سیستم میتوان به صدای کم, زمان تخلیه کم, مصرف آب پایین و دارای سیستم تخلیه دو زمانه بودن اشاره کرد.(سیستم تخلیه دوزمان یعنی قابلیت تنظیم مصرف آب روی حالت کم یا زیاد وجود دارد), همچنین خروجی ان ۶ سانت به پایین است که به همین دلیل احتمال گرفتگی آن زیاد است.

سیستم تخلیه توربوجتturbo jet:

در این سیستم به دلیل وجود سه شوتینگ آب با فشار بیشتر و در زمان کمتر(حدود ۵ ثانیه)تخلیه میشود و لگن آن به روش ریزشی شسته میشود.

در این روش مصرف آب بسیار کاهش میابد اما به دلیل خروجی۴ یا ۵ سانتی احتمال گرفتگی زیاد است.

شما با داشتن این اطلاعات میتوانید انتخاب خود را انجام دهید.

پیش نهاد ما توالت فرنگی با سیستم توربوجت است. قیمت این توالت کمی بالا تر از مدل های دیگر است اما به دلیل مصرف کم آب در دراز مدت جبران خواهد شد.

این بود از مقاله نکات مهم خرید توالت فرنگی امیدواریم کار آمدی لازم را برای شما داشته باشد.

آخرین قیمت توالت فرنگی

برای دیدن کلیپ معرفی انواع توالت بهداشتی کلیک کنید.

برای پیدا کردن بهترین برندپکیج در ایران کلیک کنید.

برای اموختن ترفند های کاهش مصف پکیج کلیک کنید.